söndag 14 april 2013

Fördomsfulla skribenter gillar jag inte!

Jag inser att Borås Tidning är en moderat tidning som bedriver moderat propaganda. Det innebär att BT:s största fiende är Socialdemokratin, ett parti som fick nästan 34 procent av rösterna vid senaste kommunalvalet i Borås. Innebär säkert att BT har många Socialdemokratiska väljare som läsare av tidningen. Det beror naturligtvis inte på att tidningens ledaråsikter gillas av alla. Det beror helt enkelt på att det inte finns något lokalt alternativ.

Jag prenumererar på tidningen trots att den inte är Socialdemokratisk, för jag vill läsa om de lokala nyheterna. På köpet får jag ledarskribenternas hetsjakt på S och gillandet av allt som Alliansen gör.

Men jag blir både ledsen och upprörd då ledarskribenter i sin jakt efter att hitta fel på den Socialdemokratiska politiken utmålar en hel ungdomsgeneration för att vara lat och initiativlös (BT den 5 april, 2013). Den formen av mytbildning och fördomsfullt skriveri betackar jag mig för.

Dessutom ska inte läsaren tro att BT:s ledarskribent för ett ögonlock tycker att 180 dagar är ok heller.


Lena Palmén

Inga kommentarer: