söndag 6 februari 2011

Hur kommer SD att agera?




Kan inte låta bli att kommentera att unge William Petzäll enligt media har tillbringat natten i fyllecell.

Detta efter att ha påträffats så allvarligt berusad att han inte har kunnat ta vara på sig själv. Polisen noterade också att han befann sig i en vandaliserat lägenhet vars innehavare är hans tidigare flickvän. Nu ska sägas att även representanter från SD får betraktas som oskyldiga till dess att motsatsen har bevisats. Men det är ett faktum att han har tillbringat natten i fyllecell.

Ledningen inom SD, vilket han själv onekligen tillhör, har använt mycken möda och resurser för att försöka tvätta bort stämpeln av att partiet består av ynglingar med rakade huvud och extremt rasistiska åsikter.

Men den här händelsen visar på att det inte räcker med kostym och slips för att bli rumsrent. När det rämnar lite i fasaden så visar det sig att inte mycket har förändrats sedan mitten av 90-talet.
Helt uppenbart har Petzäll problem med sitt förhållande till sprit och tabletter likväl med sitt humör och syn på kvinnor. Förhoppningsvis får han hjälp. Frågan är om han får det från sitt parti?


En bloggare (peace, love and capitalism) tycker att Petzäll ska utvisas till Västra Götaland. Jag anser att om han ska utvisas någonstans så är det i barmhärtighetens namn till Dalarna. Han är riksdagsledamot för Dalarna och han skulle säkert trivas i det landskap där nationalromantiken har sin vagga.

Andra som skriver om detta är ex:
Röda Berget
Alltid rött, alltid rätt

BlackCat

7 kommentarer:

Kenneth Ohlsson sa...

Ja, min bisittare Mats Huhlt, hur kommenterar du nattens övning?

- Ja, inte var det ända upp till Anna Sjödins 1:a plats i att göra bort sig på fyllan men en klar 2:a blir det.

Dina egna kontortsaffärer handlade väl också om alkohol?

- Inga kommentarer.

Peter sa...

Nu är det ju så att både W.P och hans flickvän är lägenhetsinnehavare, men det kanske inte var så intressant att skriva.
Dessutom föreligger det ingen brottsmisstanke, men det var kanske heller inte intressant att skriva.

Nicklas Eriksson sa...

Dalarna??? Han är från Gånghester utanför Borås och invald på Västra Götalandsbänken. Tyvärr.

Tomas Gustafson sa...

Icke Västra Götalandsbänken, du får läsa på lite bättre, Niklas. Om du, Peter, läser min blogg lite nogrant har jag närmat mig ämnet ganska ömsint. Jag hoppas att partiet tar hand William och hjälper honom med hans uppenbara problem. Ja du Kenneth nu gäller det ju inte Mats Hulth eller Anna Sjödin eller någon annan Socialdemokrat. Nu får du acceptera att det gäller en Sverigedemokrat. Jag vet att du känner skit av det men så är det.

Anonym sa...

Det uppstår många rykten nu. Det enda som är belagt är ett omhändertagande enligt LOB. Misshandel, vandalism och tabletter är ännu blott rykten.

Inget gripande, ingen anmälan,ingen brottsmisstanke.

Varför inte vänta och se tills dess klarhet vunnits om vad som är fakta.

Det är illa nog ändå utan att fantasier skall behöva tillgripas.

Anonym sa...

En 12 årig flicka blev våldtagen av 2 invandrare i Jakobsberg

Asylvänstern tar emot våldtäktsmän med öppna armar, dessa ska inte utvisas

Anonym sa...

Mig tog dom på morgonen och höll förhör med mig hög som ett hus kunde inte prata. Släppte ut mig hög som fan och gick ut på vägen bilar tuta på mig och jag visste inte vart jag var. SKÄRPING POLISEN I GÖTEBORG