söndag 17 augusti 2008

Lite av varje

Beträffande friskolor har Bure ambitioner att bli en utbildningsjätte. Nu slår de ihop sig med friskolekoncernen Anewlearning (tidigare Vittra) med Bures intressebolag Academia. Affären är på 818 miljoner kronor. Nu skall det startas friskolor och tjänas pengar i Sverige.

Iaktagaren kan också meddela att Jackson Brown stämmer McCain efter det att republikanernas kandidat, utan tillåtelse, har använt delar av Brownes gamla hit ”Running on Empty” i kampanjreklamen. Skriver Rolling Stone Magazine.

Sverigedemokraternas Johan Rinderheim, ordförande för Sd i Stockholms län, som sd:s ledning vill utesluta pga bristande lojalitet(ex på demokratiskt parti?) säger i ett uttalande i SvD ”- Sd är ingenting för mjukostar, man ska klara av lite glåpord.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så inget av de sju riksdagspartierna har någonsin haft problem med partilojalitet bland någon av sina företrädare? Okej, då vet jag.

Tomas Gustafson sa...

Tobias Lindgren är tillbaka efter semestern. Illvilliga rykten säger att Tobias Lindgren är ett taget namn och att det i själva verket är en partitjänsteman som har i uppgift attbevaka vad som skrivs om partiet.
Hur som helst läser de inte min blogg särskilt noga. Jag citerar ju bara vad Johan Rinderheim säger till pressen. Att sd är till för karlakarlar och inga "mjukisar".

Anonym sa...

Du ska inte tro på allt som psykopaten och Expospionen Tommy Funebo eller hans många alter egon skriver. Jag heter Tobias Lindgren och finns på riktigt. Den som vill kan kontakta mig via min e-postadress. Jag är inte ens medlem i sd, så det visar ju hur mycket Funebo vet om mig. Det som jag reagerade på med ditt blogginlägg var "pga bristande lojalitet(ex på demokratiskt parti?)".