torsdag 20 mars 2008

Femtiotalsromantik i dagens ledare BT

Katarina Larsson har gjort det till sitt signum att skriva om familjen. Hon visar på ett tydligt och alltid välskrivet sätt att hon verkligen vurmar för familjen. Med familjen menar hon den som består av Mamma, Pappa och barn. Andra konstellationer kan jag inte påminna mig att jag läst om i hennes ledare. Men jag kan ha missat någon.
Hon skriver ofta om krisdemokratiska värden - framförallt vårdnadsbidraget.

Dagens ledare från Katarina Larsson är inget undantag. Där hyllar hon den deltidsarbetande mamman som tar hand om barnen, lagar maten så den finns på bordet då pappa kommer hem och håller hemmet rent och snyggt alltmedan hon även drar in lite fickpengar. Ja ni fattar typisk femtiotalssyndromet.

Men Katarina - även om de är sällsynta. Låt oss hylla den deltidsarbetande pappan också. Honom hittar jag inte i din text.

Inga kommentarer: